Python Adventures for Young Coders (eBook)

Python Adventures for Young Coders (eBook)

Alaa Tharwat
Alaa Tharwat
Prezzo:
€ 27,76
Compra EPUB
Prezzo:
€ 27,76
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Apress
Codice EAN: 9798868810671
Anno pubblicazione: 2025
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

This book takes young readers on an exciting adventure with a child named Kai. One day, Kai wakes up trapped inside a giant robot. He can't talk to anyone outside, and the only way to communicate is through the robot. Inside the robot, Kai finds many books and documents written in a strange language—it's the robot's language, which is Python. Kai realizes he needs to learn this language to control the robot and talk to the outside world. In each chapter in this book, we will join Kai on a new adventure to learn something that helps us control the robot better and communicate with the real world. This fun and interactive book is designed to introduce young minds to the basics of programming while encouraging creativity and problem-solving skills. In the introductory chapters, readers discover Python as a friendly and accessible programming language. The book guides them through setting up their programming environment and crafting their initial lines of code, laying the foundation for an exciting coding adventure. As the exploration unfolds, it delves into fundamental programming concepts essential for any budding coder. From variables and data types to loops and conditionals, these building blocks empower readers to create their programs, fostering a solid understanding of the core principles of coding. It seamlessly integrates these concepts with previously learned fundamentals, providing a comprehensive view of Python's capabilities. Fueling creativity, it inspires readers to unleash their imagination through engaging projects. From crafting games to developing useful applications, young coders learn to apply their programming skills in innovative ways, transforming abstract coding concepts into real and interactive projects. With a focus on accessibility, engagement, and real-world application, this book paves the way for the next generation of Python enthusiasts. What you will learn: Understand Python programming fundamentals, including syntax, variables, data types, loops, conditionals, lists, functions, and handling files. Learn to break down complex problems into smaller, manageable tasks and apply coding concepts to find creative solutions. How to create their interactive coding projects using Python. Understand strategies for debugging and troubleshooting common programming problems, which are essential skills for any programmer Who this book is for: This book caters primarily for high school students and individuals keen on delving into programming with minimal or zero coding background. It's structured to be both accessible and captivating for young readers, immersing them in the realm of coding through entertaining and interactive journeys. Moreover, it extends its reach to educators and coding enthusiasts alike.