|
|
Level Up: A Comprehensive Guide To Game Development (eBook)
|
|
|
Level Up: A Comprehensive Guide To Game Development (eBook)
|
|
Nexarion Rhyloseth
|
|
Nexarion Rhyloseth
|
|
|
Prezzo:
€ 25,99
Compra EPUB
|
Prezzo:
€ 25,99
Compra EPUB
|
|
|
Formato :
|
EPUB |
|
Cloud:
|
Sì Scopri di più |
|
Compatibilità:
|
Tutti i dispositivi
|
|
Lingua:
|
Inglese |
|
Editore:
|
HP Publications LLP |
|
Codice EAN:
|
9798231639977 |
|
Anno pubblicazione:
|
2025 |
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
|
|
 | Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook |
|
Note legali
NOTE LEGALI
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.
Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.
Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.
Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.
Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.
Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi
|
Descrizione
So… you want to make a video game? Excellent choice, noble adventurer. Whether you dream of building the next indie masterpiece, crafting a chaotic multiplayer shooter, or just making your own pixelated potato dance in 8-bit glory — you're in the right place.
Level Up is your ultimate sidekick, mentor, and slightly sarcastic quest-giver on the wild journey of game development. Written by a fellow dev who's rolled all the dice (and occasionally failed spectacularly), this book cuts through the jargon, brings the fun, and shows you how to build great games without losing your sanity, keyboard, or soul.
What's Inside? Glad you asked:
Chapter 1: Introduction to Game Development
Get a grip on the wild history of games, the roles in a game studio (no, it's not just "the idea guy"), and what tools you'll actually need before panic-buying software.
Chapter 2: Game Design Fundamentals
Design games that are fun, balanced, and don't make players want to throw their controller out the window. Think loops, mechanics, stories, and juicy feedback loops.
Chapter 3: Programming for Games
Scared of code? Don't be. You'll learn the logic behind game systems, AI behavior, and the mysterious art of not breaking everything every time you press "run."
Chapter 4: Game Engines and Frameworks
Unity, Unreal, Godot… oh my! We compare the big players, help you pick your engine, and show you how to actually use it without crying into your monitor.
Chapter 5: Graphics and Visuals
Make things look cool — whether it's a gritty post-apocalyptic wasteland or a cheerful dungeon full of cursed ducks. We cover 2D, 3D, shaders, and the magic of art consistency.
Chapter 6: Sound Design and Music
Your game shouldn't sound like a dying dial-up modem. Learn how to create immersive soundscapes and music that gets stuck in players' heads (in a good way).
Chapter 7: User Interface and Experience (UI/UX)
Design menus people won't rage-quit from. Think clarity, feedback, accessibility, and yes, even that sweet, sweet juice.
Chapter 8: Multiplayer and Networking
Want players to battle each other across time zones? This chapter is your crash course in the sorcery of matchmaking, lobbies, lag-fighting, and multiplayer design.
Chapter 9: Monetization and Publishing
Cha-ching! We talk free-to-play, premium models, in-app purchases (without the greed), community building, and how to not go bankrupt after launch.
Chapter 10: Polishing and Post-Launch
Bugs, balance, burnout — oh yes, it's real. Learn how to polish your game, optimize performance, prep for launch, and keep your players happy long after release.
Who's this book for?
Newbies who want to turn their game dreams into reality
Indie devs looking to upskill, laugh, and cry a little less
Students, hobbyists, and anyone who's ever screamed "WHY WON'T THIS WORK?!" at their screen
No PhD in math required. Just a passion for games and a willingness to learn (and occasionally break things, fix them, and try again).
Let's Level Up.
|
|
|
|