Branding Your Book: A Professional Guide for Authors (eBook)

Branding Your Book: A Professional Guide for Authors (eBook)

Mustafa Al-Dori
Mustafa Al-Dori
Prezzo:
€ 4,49
Compra EPUB
Prezzo:
€ 4,49
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Compatibilità: Tutti i dispositivi
Lingua: en
Editore: Mustafa Al-Dori
Codice EAN: 9798230850939
Anno pubblicazione: 2025
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

In today's highly competitive publishing industry, writing a book is just the first step. Branding Your Book: A Professional Guide for Authors is the essential roadmap for transforming your book into a powerful, recognizable brand that captivates readers, drives long-term success, and opens new opportunities for authors. This book goes beyond traditional marketing, equipping you with expert strategies to build a compelling book identity, create a memorable cover, write persuasive descriptions, and establish an author brand that commands attention. Whether you're an aspiring writer or an established author, mastering book branding can be the key to maximizing visibility, increasing book sales, and building a loyal readership. Discover how to craft a unique book brand that sets you apart in a saturated market. Learn the psychology of first impressions and how to design an eye-catching book cover, write compelling blurbs, and develop an engaging author bio that resonates with your audience. Leverage digital marketing strategies that work, including social media engagement, email marketing, and search engine optimization (SEO) to amplify your book's reach. The book provides a step-by-step guide to using platforms like Amazon, Goodreads, and social media to attract the right audience and generate consistent book sales. Monetization strategies go beyond book sales, teaching you how to expand your brand through media appearances, collaborations, speaking engagements, online courses, and more. Discover how to turn your book into a long-term asset that builds credibility and opens doors to new business and creative opportunities. Master book launch strategies that ensure maximum exposure and sustained success. Learn how to generate buzz, secure early reviews, and create an ongoing marketing plan that keeps your book relevant long after its release. Adapt and evolve with the ever-changing publishing landscape by staying ahead of market trends. Learn how to optimize your author website, leverage influencer marketing, and build relationships with readers and industry experts to strengthen your brand presence. This book is packed with actionable insights, real-world case studies, and proven techniques used by bestselling authors. Every strategy is designed to help you stand out, gain credibility, and ensure your book remains visible in a crowded marketplace. If you want your book to be more than just another title on the shelf—if you want it to be a brand that drives long-term success—Branding Your Book is your ultimate guide. Take control of your book's future, build an unshakable author brand, and watch your readership grow.