Writerpreneur: The Basic Formulas of Fiction (eBook)

Writerpreneur: The Basic Formulas of Fiction (eBook)

V. Swain DwightRobert C. Worstell Dr.Foster-Harris William
V. Swain DwightRobert C. Worstell Dr.Foster-Harris William
Prezzo:
€ 9,49
Compra EPUB
Prezzo:
€ 9,49
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Compatibilità: Tutti i dispositivi
Lingua: en
Editore: Midwest Journal Press
Codice EAN: 9798224825745
Anno pubblicazione: 2024
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

William Foster-Harris, along with Walter S. Campbell and Dwight V. Swain, created one of the most effective writer-training courses of all time. Their goal was to speed the progress of student-writers and shorten the time of study needed before becoming professional at their craft. The list of top-flight authors trained by Campbell and Harris includes, among others: Louis L'Amour, Mary Higgins Clark, Fred Grove, Tony Hillerman, Bill Gulick, William R. Scott, Ed Montgomery, Neal Barrett, and Bill Burchardt. While Campbell emphasized students take an analytical approach to learning their craft by studying published works, Harris did not analyze scenes, settings and characterizations as did Vestal. Instead, he was concerned mostly with the overall effect of the plot and how to achieve it. Once a student had completed the initial courses under Campbell, Harris took over to hone the skills of would-be fictioneers. His lab-type classes were weekly in-person interviews. He required the student to write one new 5,000-word short story each week, and Foster would then critique it. After the first week, the student would have several stories in the rewrite process together with each new one. When Foster deemed one to be ready, the student would submit it to the market of their choice — and if it sold, that brought a better mark from Foster. Plotting, which many beginners find the bugaboo of writing, Professor Harris considered no problem at all. "The way to catch a plot," he explains, "is the way to catch a woman. Pretend not to be interested." The student who complains that it is impossible to find a new plot because all the plots have been used, he told, "You don't need a new plot. Just put a little parsley on the same old dish!" Dwight V. Swain joined the program in 1952. His contribution was through his experience in film scriptwriting, as well as extensive published work in pulp fiction. He expanded and simplified the Scene as both a building block and intrinsic glue for all stories - well beyond Campbell and Harris' foundation. Learn from Foster-Harris: the core equations for all plots achieving the synthesis of writer, reader, and main character to make the story succeed combining feeling and fact with each sentence to engage the reader with the story's movement through time fitting your story character to the story problem and vice-versa developing conflict within the character to make them real and human the four parts to the correct short story use of tags, pointers, and plants to define characters and move plot along the use of linked scenes to involve the reader into a single continuing experience building a short story into a novelette, and into a novel - and when you shouldn't five routine revisions and rewrites necessary to polish the first draft Learn from Dwight Swain: what three things are needed to develop a good novel the first two items found at the start of any commercially successful novel the three elements of any scene the three elements of any scene's sequel how moving copy requires interlocking motivation-reaction units why you develop contrasting characters in your novels the three wishes and four desires all characters want the four tests for every scene and chapter in your novel Get Your Copy Now.