Professional Business Etiquette & Grooming (eBook)

Professional Business Etiquette & Grooming (eBook)

Gerard Assey
Gerard Assey
Prezzo:
€ 7,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 7,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Compatibilità: Tutti i dispositivi
Lingua: en
Editore: GERARD ASSEY
Codice EAN: 9798215272824
Anno pubblicazione: 2022
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

In today's increasingly global arena, technical knowledge alone is not enough to ensure success. Sophistication is more and more the catchword. Given a choice between two equally talented individuals, corporations will choose the candidate with greater interpersonal and social grace skills to represent it. As our world becomes a smaller place and our economy becomes increasingly global in scope, it is becoming increasingly clear how important good manners are in all cultures. In fact knowing how to treat others well is more important now than ever. After all who we are shows in how we behave and how we appear to others. How we look, talk, walk, sit, stand, eat – ie; how we present ourselves-speaks volumes about who we are and creates the first impression that others form of us. This is true not only in personal life but more so in our professional life. With a world that's becoming more and more competitive, proper business etiquette and interpersonal skills play an increasingly important role in the success or failure of anyone's business career and the company they represent. Knowing how to behave courteously and professionally is far from trivial. Etiquette and protocol does count in the business world, as no matter how brilliant an employee may be, his or her lack of social grace can make a bad first impression on clients and business associates. Studies have shown that more than 60% of what is believed about us is based upon visual messages- What people see! At many Fortune 500 companies, top management take potential front line employees to lunch or dinner to observe their comfort level with executives, spouses, waiters and even with the various pieces of silverware. Like it or not, management equates good manners with competence and poor manners with incompetence. Table manners can make or mar a mega-merger, especially in an era when companies are competing on the basis of service-this can be a crucial business skill. Good manners are good business! Your inability to handle yourself as is expected could be expensive--no one will tell you the real reason you didn't get the job, the promotion, that big business deal or the social engagement. Your social graces and general demeanor can tell as much about you as the way you handle an issue. Fair or not, others equate bad manners with incompetence and a lack of breeding, and the cumulative effect of this repeated faux pas in an organization, can be devastating leading to a major loss of respect, credibility, loss of reputation, and business! Your Success can start today with 'Professional Business Etiquette & Grooming' to help increase your confidence in your image, business etiquette and interpersonal skills, enabling you build rapport & trust with your business customers and associates, increased teamwork, productivity & employee retention, resulting in business growth by helping everyone get along & outclassing the Competition. Proper business & social etiquette will thus give you a competitive edge in today's market…in fact, it's the only survival skill required!