Intellectual property and competition law (eBook)

Intellectual property and competition law (eBook)

Lorena Tealdo
Lorena Tealdo
Prezzo:
€ 7,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 7,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: it
Editore: youcanprint
Codice EAN: 9791220317436
Anno pubblicazione: 2021
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

It is important to say that innovation influences the market and its operators, especially about competition conditions. One of the most significant technological advances relates to the possibility of capturing a huge amount of information and the rapid processing thereof (two of the main features that make up the phenomenon known as big data). This not only entails the emergence of specialised operators in these activities, but also makes a “data economy” possible. In this regard, it expands the profitability of business models based on data and gives more strategic value to the collection thereof. The increased possibilities of obtaining revenue from the information lends greater efficiency to the strategy of setting a price of zero in one of the markets on which platform-type (two-sided) business models depend. However, the market in which an operator offers its service at zero cost is not free from possible competition problems in parameters other than price (significantly, quality: whether understood as adequately classified information or the level of privacy offered to users). Therefore, the competition authorities must necessarily abandon a price-centric perspective and enter into an assessment of other parameters already foreseen in the Competition Act. Some of the most recent and significant changes that technology has stimulated in the economy have included the appearance of multiple operators that base their business model on the processing of information and can access it thanks to (i) increased digitisation (conversion of physical assets into information), which has enabled digital interactions (unlike physical interactions, they leave a record – information), and (ii) a large volume of information (Internet and sensors). These changes have not only allowed the proliferation of business models based on information processing but rather, in particular, they can be found in those operators that have achieved the most significant success recently (from Google to Facebook, WhatsApp or LinkedIn, through to Uber and Airbnb). From the industrial revolution and until well into the twentieth century, the most important competitive advantage of economic operators was based on their ability to produce and distribute goods or physical products. However, in recent decades, a particular phenomenon has emerged of the transformation of physical goods (atoms) into information (bits). In other words, the physical format is becoming less relevant while the importance of data continues to grow. A trend which, far from disappearing, it seems will become ever more entrenched, with the eventual widespread use of 3D printers. Thus, the most important competitive advantage appears to have moved from production and distribution to information (data) and its management. Multiple economic operators, aware of the growing importance of data, have invested in aspects related to it, particularly in its collection and processing. This has led to the phenomenon known as big data, characterised by the “4 Vs”: volume, variety, velocity (of processing) and veracity. In any case, without addressing at this time privacy considerations, data collection requires an investment meaning that any operator that has such data enjoys a competitive advantage. These large data sets are becoming a core asset in the economy, fostering new industries, processes and products and creating significant competitive advantages.