How does culture matter when different companies merge together? (eBook)

How does culture matter when different companies merge together? (eBook)

Junaid Javaid
Junaid Javaid
Prezzo:
€ 16,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 16,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: Inglese
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783656748557
Anno pubblicazione: 2014
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Seminar paper from the year 2013 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: B-, University of Bedfordshire, course: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION, language: English, abstract: This report is written on the topic of ‘How does Cultural Differences matter when the companies from different cultures merge together? The scope of this report is broad as it incorporates the implications of cultural differences in relation to the cross-border strategic alliance. Corporate Culture is used as term to signify how the managers and the workers of particular organisation tend to behave. Many international companies (Nestlè and Shell) have long term commitment towards cultural awareness and normally accepted it as an integral part of their international practices. Cultural clash and its bottom line influence are usually complicated and hard to predict. Frequently, failure to anticipate cultural clash originated from the senior managers and dealmakers lack of awareness. Understanding the prediction and mitigation of negative influence of cultural differences should be a part of cross-border alliances agenda for all management levels. From the case study chapter it has been figured out that most of American cultural traits have seemed to have direct clash with the Swedes culture which is characterised by certain aspects: modesty, values of relationship, caring and the quality of life. Both countries determined to have low power distance and high individualism but in US managemnt seemed to have slightly steeper management hierarchy than the Swedes management. Swedes ranked highlu in term of institutional collectivism but fairly low on small group or family collectivism. The vice versa case in Italian culture. Contrary to Americans, Italians are not much oriented towards performance or achievement and are turned up to be more emotional than American and Swedes and also have comparatively less future orientation. It has been recommended that Cultural differences is an impotant post-merger barrier for managers who are looking realise the value addition or the synergies impacr through the pooling of resource and capabilites of two firms from different cultures. Cultural clash and its bottom line influence are very often complicated and hard to predict. Frequently, failure to anticipate cultural clash originated from the senior managers and dealmakers lack of awareness. It has been seemed that the financial analyses which focuses only on the die-diligence process (Identifying cost-cutting benefits and counting up assets) tend to neglect any estimation on organisational and cultural synergy.