Beckett on Web 2.0 (eBook)

Beckett on Web 2.0 (eBook)

Eike Rüdebusch
Eike Rüdebusch
Prezzo:
€ 13,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 13,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783640619689
Anno pubblicazione: 2010
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Seminar paper from the year 2009 in the subject Speech Science / Linguistics, grade: 1,0, University of Siegen (Sprach-, Literatur- und Medienwissenschaften), course: Samuel Beckett – Playwright, Novelist and Writer for the TV-Screen, language: English, abstract: Samuel Beckett certainly was one of the most important artists of the 20th century. His literature and drama changed the way people perceive arts and the tragic of human existence, further the way media displays them. Although Beckett was rigid regarding the realisation of his plays he was very open towards new media and techniques. He was up to date and wrote plays for the theatre, the radio and even for television. But he died before he could have used the possibilities the internet offers nowadays. Nevertheless, Beckett is omnipresent in today"s internet. You just have to type his name into Google and you will find 1.470.000 hits referring to him.1 Especially his presence on Youtube, a video community on the internet, is astonishing. There people have found many ways to adapt one or several of Beckett"s works the way they wanted to. One could raise the question if this was what Beckett wanted, if this could have been avoided or if this was part of a logical consequence of the technological progress and the developments the internet has gone through within the last decade. Having Paul Virilio"s media theory in mind, the Aesthetics of Disappearance, in which he argues about the speed of information and the transformation of media, there is always a next step in terms of media, which in the end has led to the internet as it is today. Beckett always took that next step himself. Therefore, Beckett being part of the internet is the logical consequence of his work, of the way he used or was intrigued by different media, of the way he brought art to the latest medium – or is it not? Throughout this paper I will argue that Beckett"s work Play needed to be placed on the internet. I will try to prove that Play can make use of its full potential only within Web 2.0. I will start by reconstructing the media-history Play has gone through, from text to stage, from radio to television play. By doing that, I will point out that Beckett has always included another medium"s potentials and techniques when adapting Play. Then, I will continue with Play on Web 2.0. I will describe what Web 2.0 actually means and where it came from, in order to later analyse Play on the internet, theoretically and aesthetically to finally conclude if Play really is best adapted on the internet.