“What is your substance, whereof are you made?” The formation of identity in Shakespeare’s Sonnets to the Young Man (eBook)

“What is your substance, whereof are you made?” The formation of identity in Shakespeare’s Sonnets to the Young Man (eBook)

Anne Thoma
Anne Thoma
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: Inglese
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783638899031
Anno pubblicazione: 2008
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Seminar paper from the year 2006 in the subject English Language and Literature Studies - Literature, grade: 1,0, University of Tubingen, course: Sonnet Cycles from the 16th to the 20th Centuries, language: English, abstract: Shakespeare’s sonnets have often been discussed in terms of the degree of their autobiographical content. The question what role the persons which the poet addresses, a young man and a dark woman, had actually played in the author’s life sparked as much debate as the opaque initials “W. H.”, a dedication by Thomas Thorpe, who had published a Quarto by the title of ‘Shakespeare’s Sonnets. Never before imprinted’ in 1609 (Edmondson / Wells 4). Some critics were led to conclude their research with triumphant statements such as ‘Shakespeare’s Sonnets. The Problems solved’, a title employed by A. L. Rowse in 1964. Rowse claims to have spotted the identity of the young man, the dark lady, the rival poet, as well as of “W. H.”. His edition of the sonnets also includes a chapter called “The Story: its Outlines” (24). Other critics have been focussing less on a coherent story with identifiable characters. In their analysis, they often take a purely immanent stance and are more concerned with how the poet, the speaking voice of the sonnets, establishes an identity, a private subjectivity and sensibility and in the course of his amorous encounters engages in a struggle to keep them afloat. I want to argue along the lines of those researchers who put the previously rather central issues of homosocial desire and Platonic and Petrarchan love into the lager context of what Stephen Greenblatt calls the “self-fashioning” of the Renaissance individual (1). He points out that “the power to impose a shape” upon oneself or another person is a major issue in the English Renaissance, the age of “the formation of identity” (1 / 6). According to Colin Morris, there had been distinctions between “types and individual representation” as early as 1020 (33 / 65), but A. J. Piesse states that “self-interrogation” beyond a religious context began to loom only at the beginning of the sixteenth century (634). In the 80s, Stephen Greenblatt and Catherine Belsey stressed that “any formulation of identity must be seen in the light of cultural context, that any exposition of self is a manifestation of a series of options, rather than something intrinsically different from anything else” (Piesse 635). In his work Sources of the Self of 1989, Charles Taylor differentiates along the lines of Plato and Aristotle between the importance of context and interior self for the individual (Ibid 635).