Analysis of 'Rosencrantz and Guildenstern are dead' (eBook)

Analysis of 'Rosencrantz and Guildenstern are dead' (eBook)

Karl Mattern
Karl Mattern
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783638543576
Anno pubblicazione: 2006
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Seminar paper from the year 2006 in the subject English Language and Literature Studies - Literature, grade: 1,3, University of Mannheim (Lehrstuhl Anglistik II), course: Classics of 20th Century British Drama, language: English, abstract: The play Rosencrantz and Guildenstern are Dead in its present form is the result of several drafts and older versions of this play, which Tom Stoppard wrote and staged. The first one was Rosencrantz and Guildenstern meet King Lear and was performed by amateur actors at a Ford Foundation cultural picnic in Berlin, in 1964. In this form the play was a one-act comedy in verse.1 In the following years the title changed and Stoppard rewrote the play into prose. At the Edinburgh Festival in 1966 the play had its break through and soon later its script was bought and produced by the National Theatre at the Old Vic. According to the Sunday Times it was “the most important event in the British professional theatre of the last nine years.”2 The reason for the enthusiastic reactions towards the play is the fact that it illustrates the confusion of mankind in the post-modern world. Today’s pluralism leaves the individual all to himself. The unity, which used to be created by religion, class or moral values, has been split up in favour of countless parallel existing societies with their own moral ideals and goals. Rosencrantz and Guildenstern are Dead is a comical depiction of two friends looking for an orientation in a world, which to them has lost its orders and values. By using Rosencrantz and Guildenstern, who are the two courtiers from Elsinore, from Shakespeare’s Hamlet, Stoppard shows an unknown perspective of Hamlet. It is the one of Rosencrantz and Guildenstern. Without knowing the entire plot they experience the action from their point of view and constantly try to find explanations of their roles and future in the play. The lack of orientation and the absence of reliable values in this strange world remind the audience of the contemporary pluralistic society and its problems. Even though the matter is serious Stoppard manages to establish a comical atmosphere, which includes a certain self-critique as selfcontrol to prevent Rosencrantz and Guildenstern are Dead from becoming in any way idealistic or instructive. To show this I will analyse the play from a post-modern perspective and thereby focus on the metadramatic features, which make up for the self-control of the play. At first I will describe the plot and setting of the play. Secondly I will define postmodernism and metadrama for an analysis of the play. In the context of metadrama some textual allusions to Shakespeare’s Hamlet and Beckett’s Waiting for Godot will be described.