Why the Hunts'marriage is not perfect - or why Gilman created this kind of partnership in the mystery novel 'Unpunished' (eBook)

Why the Hunts'marriage is not perfect - or why Gilman created this kind of partnership in the mystery novel 'Unpunished' (eBook)

Linda Schug
Linda Schug
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: Inglese
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783638444507
Anno pubblicazione: 2005
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Seminar paper from the year 2002 in the subject American Studies - Literature, grade: 2,7, University of Frankfurt (Main), course: Women Writers in the 19th century, language: English, abstract: I. Introduction In the conclusion to Feminist Fiction, Anne Cranny-Francis (compare to 201-202) brings up the question: How can a feminist use the genre of detective fiction which seems superficially to be about detection and revelation, but which is ideologically about concealment and mystification? Charlotte Perkins Gilman made one of the earliest attempts in 1929 out of "feminist despair at what had become of her society and the movements to build a new one from it" (Robinson 276). "She wrote a novel, a spirited novel in a popular genre, the murder mystery, that would encapsulate her vision of feminism for the new times. The idea, this time, was not so much to hurl feminism into the jaws of post-feminism as to pry open those jaws and slip in a sugar-coated pill" (Robinson 277). On the one hand, Unpunished has a feminist message about domestic abuse and marital rape. On the other hand, it contains a husband-wife detective team, common stock characters since 1913 (compare to G & K 101/103), not a single woman detective or at least a professional partnership as one could have expected. Creating this unequal couple, it could be said that Gilman adopted the conventions of detective fiction. First of all, I am going to summarize the history of detective fiction and fictional detectives created by women writers to demonstrate the prevailing conventions of the genre and the way these are converted in the book. I shall confine myself to a consideration of the detective couple Bessie and Jim Hunt disregarding their rival sleuth Gus Crasher. According to William Aydelotte, conventions are the elements that make detective stories popular because they correspond to wish-fulfillment fantasies and therefore describe the readers and their unmotivational drives (compare to 307-308). This theory appears interesting to me with regard to the fact that Gilman's mystery was not published until 1997. Its underlying fantasies seem to have produced certain sensations that the publishers and the readership were not ready for yet. My thesis is that Gilman used the detective couple to make fun of the conventions of the genre and to show that little has changed for women. In the next section, taking the usage of (nick)names and the partnership presented in the book as examples, I will try to prove this against the background of the society and the gender relations in the nineteenth century and in the 1920s.