Expatriates A Source of Learning? (eBook)

Expatriates A Source of Learning? (eBook)

Felix Hettlage
Felix Hettlage
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 15,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: Inglese
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783638172608
Anno pubblicazione: 2003
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Seminar paper from the year 2002 in the subject Leadership and Human Resources - Miscellaneous, grade: 2,0 (B), Maastricht University (Faculty of Economics and Business Administration), language: English, abstract: It often seems as if the world is shrinking. Satellite, internet and cable technologies make it easier to communicate with friends, colleagues, and strangers in other countries on a realtime basis. Increasingly open borders give access to more countries, and citizens of previously ‘closed’ countries in turn to have access to the rest of the world. Due to these innovations it became possible to learn more about cultural differences as well as similarities. This new situation is especially valuable for companies that operate on an international or global scale. These companies can penetrate new markets to enhance profits but on the other hand these companies face also a complex and rapidly changing global environment. Companies have to deal with global and local competitors plus with multiple cultural settings that might be unfamiliar and difficult to comprehend. To survive in this global environment, companies have to be able to understand and to deal with this complexity. According to Antal (2000) a company has three keys to manage this challenge: a powerful strategic vision, a responsive structure, and internationally skilled people. The author further argues that people create and implement powerful strategic visions and responsive structure and hence the ability to develop employees and to utilize what employees have learned is the core competence organisations require to become and to remain competitive today. This argument suggests that organisational learning and International Strategic Human Resource Management are interconnected. The knowledge and learning of employees build the foundation for organisational knowledge, and thus organisations are only able to learn when the individual knowledge is transferred to the organisation. Recognizing the importance of internationally skilled people for the organisation is especially important for international operating companies because learning about cultural differences and similarities may determine future success in unfamiliar markets.[...] The implication than for international organisation is that it should absorb as much knowledge from returning expatriates as possible in order to increase competitive competence. But since not all acquired knowledge of expatriates is useful and transformable into organisational knowledge the following core question of this paper arises: How valuable are expatriates to organisational learning? [...]