Every Monument Will Fall (eBook)

Every Monument Will Fall (eBook)

Hicks Dan
Hicks Dan
Prezzo:
€ 14,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 14,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Penguin
Codice EAN: 9781804940013
Anno pubblicazione: 2025
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

‘An extraordinary intervention. If you want to understand the stakes and the limitations of contemporary conflict over culture and colonial history this bold, provocative book is an indispensable resource’ Paul Gilroy, founding Director of the Sarah Parker Remond Centre for the Study of Race and Racism at UCL ‘Hicks’ must-read book describes how it was possible for a human skull to be made into a drinking cup and used in a genteel Oxford college, well into the 21st century, as if empire were an eternal state of nature . . . Read it to learn new ways to be anti-racist, abolitionist and to tell other stories than those commemorated by the monuments that surround us, from statues, to museums and the police’ Nicholas Mirzoeff**, author of White Sight** ‘Brave and clear-sighted. Hicks opens up an extraordinary conversation between the past and the present. This is a book about falling statues, but so much more. It’s about how we’ve been lied to, and how we can approach the past with honesty. Hicks asks whether history and archaeology should be used to justify actions we know impinge on the rights of others - or to understand ourselves better’ Alice Roberts**, bestselling author of Crypt** ‘Dan Hicks writes with grace and fierce focus about what we choose to remember and why, in our patterns of thought, our institutions and the built environment in which we live’ Eyal Weizman**, director of Forensic Architecture** The culture war is over. If you want it to be. It wasn’t even a culture war; it was a war on culture. A sustained attack, Dan Hicks argues, in the form of the weaponisation of civic museums, public art, and even universities — and one that has a deeper history than you might think. Tracing the origins of contemporary conflicts over art, heritage, memory, and colonialism, Every Monument Will Fall joins the dots between the building of statues, the founding of academic disciplines like archaeology and anthropology, and the warehousing of stolen art and human skulls in museums — including the one in which he is a curator. Part history, part biography, part excavation, the story runs from the Yorkshire wolds to the Crimean War, from southern Ireland to the frontline of the American Civil War, from the City of London to the University of Oxford — revealing enduring legacies of militarism, slavery, racism and white supremacy hardwired into the heart of our cultural institutions. Every Monument Will Fall offers an urgent reappraisal of how we think about culture, and how to find hope, remembrance and reconciliation in the fragments of an unfinished violent past. Refusing to choose between pulling down every statue, or living in a past that we can never change, the book makes the case for allowing monuments to fall once in a while, even those that are hard to see as monuments, rebuilding a memory culture that is in step with our times.