Tribunal (eBook)

Tribunal (eBook)

D. Meyer EricVoinovich Vladimir
D. Meyer EricVoinovich Vladimir
Prezzo:
€ 24,95
Compra EPUB
Prezzo:
€ 24,95
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Anthem Press
Codice EAN: 9781785276705
Anno pubblicazione: 2021
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Vladimir Voinovich’s Tribunal: A Courtly Comedy in Three Acts is a wildly satiric send-up of the 1960s/1970s Soviet show-trials by one of the most famous Soviet dissidents, who was also sometimes called 20th Century Russia’s ‘greatest living satirist.’ Based upon his reaction to the Sinyavski/Daniel trial in 1966, which caused him to begin to write scathingly critical letters to Premier Leonid Brezhnev and the Soviet Writer’s Union and finally resulted in his expulsion from the Soviet Union in 1981, Voinovich’s Tribunal is a monument to the Soviet dissidents of the Cold War period and a sardonic critique of the censorship and persecution of dissident writers everywhere. Following in the classical tradition of the theatre of the absurd that stretches from Aristophanes to Sartre, Frisch, and Havel, Voinovich’s comedy describes the black humoresque high jinks and wildly outrageous shenanigans that dizzily unfold when an unsuspecting couple of Soviet citizens, Senya and Larissa Suspectnikoff, clutching their free tickets in their innocent hands, walk into a crowded theatre, expecting to watch a Chekhovian comedy, only to become caught up in the sinister machinations of this Soviet criminal tribunal and its madcap version of the Moscow show trials. When The Suspectnikoffs arrive at the theater, they are surprised to find that the stage-sets for this curious theatrical production strangely resemble the precincts of a Soviet criminal justice tribunal, complete with tables and benches for The Prosecutor and The Public Defender and a wild beast-cage for The Defendant. There is also a Greek statue of The Goddess of Justice, Themis, who holds in her outstretched hand the wavering scales of Soviet justice, with on one pan, a hammer-&-sickle, and on the other, a Kalashnikoff. After a few uneasy moments while the stagehands put the props in place, The Bard strolls on stage and strums a few tunes on his guitar, in the futile attempt to set the audience at ease. But from outside the theater come the frightening sounds of screaming police-sirens and the flashing red-and-blue lights of an automobile cortege rushing past at great speeds; and when the hysterical rush of the speeding automobiles has passed, The Tribunal Members (The Chairman, The Secretary, and The Prosecutor, et al.) appear from the wings, strutting onstage in a burlesque chorus-line to the accompaniment of thunderous canned applause. And after this chorus-line of Communist Party bureaucrats has taken their places in the theater, the spectators are chilled to watch as black-clad security-police with submachine-guns appear at the theater-doors, blocking all the exits; and they discover, to their dismay, that they have become the captive audience in a mock-up version of a Stalinist show-trial. And so the third wall falls on this courtly theater, blurring the distinction between fiction and fact, falsehood and truth, nightmare and reality, as Voinovich describes the plight of Soviet citizens held hostage in the strange atmosphere of delirium and unreality that was characteristic of the declining and falling Soviet Union during stagnant chill of the 1970s Brezhnev years. After a few more uneasy moments, Larissa stands up and whispers: “Senya, I don’t understand what’s going on here! Why are there so many people with guns?” To which Senya replies: “Oh, calm down, Lara! Why are you so nervous? It’s just a show!” The Suspectnikoffs do not realize that by questioning this sinister tribunal, they are destined to become the defendants in a Soviet show-trial. But the show-trial must go on! And as The Chairman says, “Where there’s a show-trial, you know, we need somebody to try!” Senya protests his innocence and attempts to get away. But protestations of innocence have no bearing on these proceedings. And by the end of Act I Scene 1, Senya has been arrested and placed in the defendant’s cage, while his faithful wife, Larissa, still stands behind her man, pleading for his r