The Films of John Schlesinger (eBook)

The Films of John Schlesinger (eBook)

Julia Prewitt Brown
Julia Prewitt Brown
Prezzo:
€ 24,95
Compra EPUB
Prezzo:
€ 24,95
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Anthem Press
Codice EAN: 9781783089802
Anno pubblicazione: 2019
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

The great historical and economic transformations of the late twentieth-century city are vividly reflected in John Schlesinger’s oeuvre. In films of the early sixties ‘A Kind of Loving’ and ‘Billy Liar’, the city was imagined as industrial and residential, with the characters confronting life on the local and familial level. In ‘Darling’, ‘Midnight Cowboy’ and ‘Sunday Bloody Sunday’, films made from 1965 to 1971, the city had become cosmopolitan, ruled over by international finance and riven by class tensions. And in two films of the eighties ‘The Falcon and the Snowman’ and ‘Madame Sousatzka’, Schlesinger was emphatic in showing the desperation with which youthful characters struggled to come of age, not in a local urban environment, but in a national and global one. The specific economic and political forces driving these urban changes have been extensively treated in the growing body of scholarship on the ‘cinematic city’. While these forces form an important backdrop to ‘The Films of John Schlesinger’ , the aim of the book overall is to demonstrate the centrality of Schlesinger's aesthetic imagination, but not as something divorced from political, moral and historical life. The distinguished British cinematographer Billy Williams once described Schlesinger as the ‘most complete’ director he ever worked with. Schlesinger combined a directorial ‘eye’ (mastery of camera movement, framing, editing, production design, etc.) with a profound literary sense (understanding of character and situation). He began his career with the award-winning documentary ‘Terminus’ (1961) and went on to make a total of seventeen feature films and five films for television. Several of his films had a genuinely innovative impact: Andy Warhol said that ‘Midnight Cowboy’ ‘took a real drawing card from the underground’ in the way it dealt with ‘forbidden subjects’. Pauline Kael described ‘Sunday Bloody Sunday’ as ‘a novel written on film’ and, in being so, an entirely new achievement, ‘instantly recognizable as a classic’. Other Schlesinger films are also of lasting interest: ‘Billy Liar’, reissued by Criterion in 2001, is a comic gem. ‘The Day of the Locust’ is taught in film schools today. Yet there is a dearth of intelligent conversation about these rich works. Contemporary reviews by leading film critics are insightful, as are selected articles and the sole full-length study of Schlesinger, which appeared years before his career ended. A full-scale ‘interpretation’ of what Schlesinger’s oeuvre teaches us about modern life has yet to appear. Schlesinger’s films have been undervalued for reasons that have little to do with their achievement: he fell out of favour in Hollywood, offended critics with his satire of American society and made a few relatively uninspired films just to keep working. The time is ripe for a revaluation of his oeuvre. ‘The Films of John Schlesinger’ engages the innovative content and form of the major films, and makes critical judgements identifying their strengths and weaknesses. It explores their major theme, which is the importance of survival, and of trying to make the best of what one has, particularly as this theme is played out in modern, urban society. It takes up different theories of film – that of Benjamin, Hansen and others – but it is not a theoretical analysis intended solely for academics.