Auditory and Visual Sensations (eBook)

Auditory and Visual Sensations (eBook)

Ando YoichiCariani Peter
Ando YoichiCariani Peter
Prezzo:
€ 84,23
Compra EPUB
Prezzo:
€ 84,23
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Springer
Codice EAN: 9781441901729
Anno pubblicazione: 2016
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Ando establishes a theory of subjective preference of the sound field in a concert hall, based on preference theory with a model of human auditory-brain system. The model uses the autocorrelation function and the interaural crosscorrelation function for signals arriving at two ear entrances and considers the specialization of human cerebral hemispheres. The theory may be applied to describe primary sensations such as pitch or missing fundamental, loudness, timbre, and duration. These four primary sensations may be formulated by the temporal factors extracted from the autocorrelation function associated with left hemisphere. Spatial sensations such as localization in the horizontal plane, apparent source width, and subjective diffuseness are described by spatial factors extracted from the interaural crosscorrelation function associated with the right hemisphere. Any important subjective responses of sound fields may be described by use of both the temporal and spatial factors. The theory may also be applied to visual sensations as well as subjective preference of visual environments. Remarkable findings in activities in both auditory-brain and visual-brain systems in relation to subjective preference as a primitive response are described. Any other subjective responses of the source sound signal and the sound field can be described in terms of temporal and spatial factors. Part I of the book describes experimental results from basic research in acoustics, psychoacoustics, the psychology of auditory preferences, and auditory neurophysiology. Applications include optimal design of concert hall and opera house acoustics, architectural acoustics of speech intelligibility and musical expression, as well as the perception of noise and its annoyance. In Part II, temporal and spatial sensations in vision are described in terms of similar kinds of correlation-based representations. A seamless, general theory can be established for temporal and spatial aspects of vision that includes subjective preferences for visual environments. Many audio-visual analogies are drawn. A typical temporal sensation of vision is the "pitch" of a flickering light, for which the missing fundamental is perceived in a manner highly analogous to its acoustic counterpart. Visual spatial sensations include contrast, regularity and coarseness. A spatial "vibrato" in a drawing is demonstrated as an application of the theory in the visual arts. The reader is given a highly fleshed out strategy for architectural acoustical design that is grounded both in psychology and neuroscience. Few other works are as ambitious in attempting to understand and explain such a wide range of perceptual phenomena. This human-centered design approach can be applied to any design practice in which the goal is to optimize the experience of the design product by its users. The proposed theory shows how a unified science of human perceptual experience and preference might be both possible and useful.