OK

Strategic Planning for Sustainability (eBook)

Strategic Planning for Sustainability (eBook)

Alan S. Gutterman
Alan S. Gutterman
Prezzo:
€ 3,49
Compra EPUB
Prezzo:
€ 3,49
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Compatibilità: Tutti i dispositivi
Lingua: Inglese
Editore: Sustainable Entrepreneurship Project
Codice EAN: 9781393453192
Anno pubblicazione: 2019
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Although corporate social responsibility, or CSR, has been adopted by many companies, few of them are practicing it with any formal strategy, and the common situation seems to be a portfolio of disparate CSR programs and initiatives, some of which support core strategy and others of which appear adjacent and discretionary. The diversity of potential CSR initiatives is one issue (e.g., companies may simultaneously disburse funding for community activities, provide grants for nonprofits/NGOs, launch environmental sustainability programs to reduce energy and resource use and engage in "cause" marketing and comprehensive system-level efforts to remake their entire value chain); however, developing a strategic orientation is complicated by the fact that each company has its own unique set of drivers and motivations for CSR and ideas and responsibilities for those initiatives come from all parts and levels of the organization. Moreover, while it makes sense to identify a specific business logic and rationale for each CSR initiative, the reality is that companies often take on causes and projects that have little or no connection to their core competencies or business strategy. Serious interest in CSR strategy has been driven by the emergence of two challenging environmental conditions that must now be addressed by all companies: the growing interest in sustainability and the need to engage with a broad range of stakeholders beyond the owners of the business. These conditions have not made strategic planning any easier, given that they expand the levels of unpredictability and risk in any company's environment, and the response has been the development of a new discipline: strategic planning for sustainability. Strategic planning for sustainability is far from easy or precise, if only because it requires that simultaneous consideration be given not only to economic performance and development, but also to environmental protection and the social wellbeing of employees and other persons and groups outside of the organization. Companies and their managers are struggling to find and deploy the tools and practices that are necessary for balancing and reconciling the "triple bottom line" of profits, planet and people. This book is intended to provide sustainable entrepreneurs with a comprehensive guide to the key steps required to strategically approach becoming a successful sustainable business including conducting a CSR assessment, developing a CSR strategy and accompanying business case, developing and implementing CSR commitments and measuring the performance and effectiveness of the planning initiative.