The Nvidia Way: Jensen Huang and the Making of a Tech Giant (eBook)

The Nvidia Way: Jensen Huang and the Making of a Tech Giant (eBook)

Tae Kim
Tae Kim
Prezzo:
€ 24,12
Compra EPUB
Prezzo:
€ 24,12
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: W. W. Norton & Company
Codice EAN: 9781324086727
Anno pubblicazione: 2024
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

**"[L]oaded with fascinating details about Huang’s unusual leadership style and maniacal work habits." —Ben Cohen, Wall Street Journal "The definitive look at the most remarkable business story of this era." —Morgan Housel, New York Times best-selling author of The Psychology of Money and Same As Ever A deeply reported business history of the chip-designer Nvidia—from its founding in 1993 to its recent emergence as one of the most valuable corporations in the world—explaining how the company’s culture, overseen by cofounder and CEO Jensen Huang, has powered its incredible success.** Nvidia is the darling of the age of artificial intelligence: its chips are powering the generative-AI revolution, and demand is insatiable. For all the current interest and attention, however, Nvidia is not of our time. Founded more than three decades ago in a Denny’s in East San Jose, for years it was known primarily in the then-niche world of computer gaming. In fact, the company’s leather-jacketed leader, Jensen Huang, is the longest-serving CEO in an industry marked by near constant turmoil and failure. In The Nvidia Way, acclaimed tech writer Tae Kim draws on more than one hundred interviews—including Jensen (as he is known) and his cofounders, the two original venture capital investors, early former employees, and current senior executives—to show how Nvidia played the longest of long games, repeatedly creating new markets and outmaneuvering competitors, including the original semiconductor giant, Intel, which now finds itself well behind the upstart. Kim offers revelations at every step, among them: An authoritative, myth-busting account of Nvidia’s founding in 1993. How Nvidia managed to overcome early missteps that would have killed most start-ups. The benefits of Nvidia’s flat organizational structure, which allows even low-level employees to contribute to the direction of the company. How Jensen’s obsession with solving the Innovator’s Dilemma—the problem of an entrenched market leader falling to smaller, nimbler companies—drove him to reinvent his approach to corporate strategy. How Nvidia saw the coming AI wave sooner than anyone else, and how it bet its future on a technology that had not yet arrived. A rare view into Nvidia’s distinct culture and Jensen’s management principles, The Nvidia Way is a book for our moment as well as an instant classic of business history, with enduring lessons for entrepreneurs and managers alike.