Rethinking Culture in Health Communication (eBook)

Rethinking Culture in Health Communication (eBook)

M. Kramer EricHsieh Elaine
M. Kramer EricHsieh Elaine
Prezzo:
€ 50,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 50,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Wiley-Blackwell
Codice EAN: 9781119496106
Anno pubblicazione: 2021
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Rethinking Culture in Health Communication An interdisciplinary overview of health communication using a cultural lens—uniquely focused on social interactions in health contexts Patients, health professionals, and policymakers embody cultural constructs that impact healthcare processes. Rethinking Culture in Health Communication explores the ways in which culture influences healthcare, introducing new approaches to understanding social relationships and health policies as a dynamic process involving cultural values, expectations, motivations, and behavioral patterns. This innovative textbook integrates theories and practices in health communication, public health, and medicine to help students relate fundamental concepts to their personal experiences and develop an awareness of how all individuals and groups are shaped by culture. The authors present a foundational framework explaining how cultures can be understood from four perspectives—Magic Consciousness, Mythic Connection, Perspectival Thinking, and Integral Fusion—to examine existing theories, social norms, and clinical practices in health-related contexts. Detailed yet accessible chapters discuss culture and health behaviors, interpersonal communication, minority health and healthcare delivery, cultural consciousness, social interactions, sociopolitical structure, and more. The text features examples of how culture can create challenges in access, process, and outcomes of healthcare services and includes scenarios in which individuals and institutions hold different or incompatible ethical views. The text also illustrates how cultural perspectives can shape the theoretical concepts emerged in caregiver-patient communication, provider-patient interactions, social policies, public health interventions, and other real-life settings. Written by two leading health communication scholars, this textbook: Highlights the sociocultural, interprofessional, clinical, and ethical aspects of health communication Explores the intersections of social relationships, cultural tendencies, and health theories and behaviors Examines the various forms, functions, and meanings of health, illness, and healthcare in a range of cultural contexts Discusses how cultural elements in social interactions are essential to successful health interventions Includes foundational overviews of health communication and of culture in health-related fields Discusses culture in health administration, moral values in social policies, and ethics in medical development Incorporates various aspects and impacts of the COVID-19 pandemic as a cultural phenomenon through the lens of health communication Rethinking Culture in Health Communication is an ideal textbook for courses in health communication, particularly those focused on interpersonal communication, as well as in cross-cultural communication, cultural phenomenology, medical sociology, social work, public health, and other health-related fields.