The Best Minds of My Generation (eBook)

The Best Minds of My Generation (eBook)

Allen Ginsberg
Allen Ginsberg
Prezzo:
€ 14,86
Compra EPUB
Prezzo:
€ 14,86
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Curatore: Morgan Bill
Editore: Grove Press
Codice EAN: 9780802189486
Anno pubblicazione: 2017
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

In 1977, twenty years after the publication of his landmark poem “Howl,” and Jack Kerouac’s seminal book On the Road, Allen Ginsberg decided it was time to teach a course on the literary history of the Beat Generation. Through the creation of this course, which he ended up teaching five times, first at the Naropa Institute and later at Brooklyn College, Ginsberg saw an opportunity to present the history of Beat Literature in his own inimitable way. Compiled and edited by renowned Beat scholar Bill Morgan, and with an introduction by Anne Waldman, The Best Minds of My Generation presents the lectures in edited form, complete with notes, and paints a portrait of the Beats as Ginsberg knew them: friends, confidantes, literary mentors, and fellow revolutionaries. Ginsberg was seminal to the creation of a public perception of Beat writers and knew all of the major figures personally, making him uniquely qualified to be the historian of the movement. In The Best Minds of My Generation, Ginsberg shares anecdotes of meeting Kerouac, Burroughs, and other writers for the first time, explains his own poetics, elucidates the importance of music to Beat writing, discusses visual influences and the cut-up method, and paints a portrait of a group who were leading a literary revolution. For Beat aficionados and neophytes alike, The Best Minds of My Generation is a personal yet critical look at one of the most important literary movements of the twentieth century. Other additions came later, as did the Beat’s broad influence on film, visual art and other media. Ginsberg ends the chapter explaining that the essence of the phrase “Beat Generation” can be found in a celebrated phrase of On the Road: “Everything belongs to me because I am poor.” The book is digressive and very conversational and often intimate in tone – that much is clear from the first two sentences of the first full chapter, which give a good taste for the humorous tone of salaciousness the book sometimes takes: “One thing I’ll try to do is talk sequentially in such a way that it will make sense for scholars as well as for ourselves and record what I’m doing because I’m getting senile and I don’t remember very much any more. I can’t remember who fucked who, when, or who wrote what anymore, and this may be one of the last times I’ll actually be able to remember that and get it straight.” Early in the book, Ginsberg spends quite a bit of time discussing the influence of music, particularly jazz, on the emerging Beat writers, something that is very interesting and under-referenced in the critical literature. He provides almost a Beat playlist for the reader: “Listen to Brahms’s Trio No. 1 and Brahms’s Sextet, Mahler’s Symphony No. 1 with the “Frère Jacques theme”, some forties music, Thelonius Monk’s “Round About Midnight” . . . some of the forties Dizzy Gillespie, like “Salt Peanuts”, “Opp Bob Sh’bam . . . “The Chase” by Dexter Gordron, and Wardell Gray . . . Lester Young . . . Billie Holiday’s “Don’t Explain . . .” (and the list goes on). He mentions the rhythm of bebop directly influencing the rhythm of Beat poetry and prosody. Indeed, he says that the phrase “salt peanuts, salt peanuts” marks the accenting of a lot of Keroauc’s prose in its noniambic accenting. And it wasn’t just the music, it was the whole zeitgeist in New York that profoundly marked the Beat movement – Ginsberg describes the Times Square scene in the 1940s, the mix of hustlers, drug pushers,