Branded Nation (eBook)

Branded Nation (eBook)

James B. Twitchell
James B. Twitchell
Prezzo:
€ 18,03
Compra EPUB
Prezzo:
€ 18,03
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Simon & Schuster
Codice EAN: 9780743271615
Anno pubblicazione: 2004
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Branding, says James Twitchell, is nothing more than commercial storytelling; brands are the stories that are associated with products. (For example, the special taste of Evian, says Twitchell, is in the brand, not the water.) Branding has become so successful, so ubiquitous that even institutions that we thought were above branding, antithetical to branding, have succumbed. Such cultural institutions as religion, higher education, and the art world have learned to love Madison Avenue or lose market share. Of course, most ministers, university presidents, and museum directors will insist that branding has nothing to do with them, but as Twitchell brilliantly demonstrates in this witty, insightful examination of three of our most important cultural institutions, wherever supply exceeds demand branding follows. The rise of the megachurch epitomizes branding in religion. From its inception the megachurch was designed not to compete with other churches but to bring in the "unchurched," especially men, worshippers who might otherwise be home watching television or strolling through the mall on a Sunday morning. The megachurches have been phenomenally popular, none more so than Willow Creek Community Church, just south of Chicago, one of the oldest megachurches, which Twitchell analyzes in Branded Nation. Colleges and universities have embraced branding as they have grown more alike. Especially among the top schools in the country, the student bodies, the faculties, often even the campuses themselves are practically interchangeable. What distinguishes each school is the story it tells about itself. Now every institution of higher learning has its image organizers, its brand managers, usually in the admissions or development offices, whose job it is to make their institution seem different from all the rest. Even museums, with their multimillion-dollar Monets, have seen the advantages of branding. The blockbuster exhibitions often put familiar paintings in a new context, that is, they provide a new narrative, branding the art. Museums keep expanding their stores, placing them not just near the entrance on the ground floor but throughout the museum, in the galleries themselves. Some museums, such as the Guggenheim, even franchise themselves, turning the institution itself into a brand. In short, high culture is beginning to look more and more like the rest of our culture. In perhaps his most subversive observation, Twitchell doesn't condemn the branding of cultural institutions. On the contrary, he believes that branding may be invigorating our high culture, bringing it to new audiences, making it a more integral part of our lives. Not since Bobos in Paradise has there been such a trenchant, provocative analysis of our world.