Shooting Midnight Cowboy (eBook)

Shooting Midnight Cowboy (eBook)

Glenn Frankel
Glenn Frankel
Prezzo:
€ 11,74
Compra EPUB
Prezzo:
€ 11,74
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Farrar, Straus and Giroux
Codice EAN: 9780374719210
Anno pubblicazione: 2021
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

"Much more than a page-turner. It’s the first essential work of cultural history of the new decade." —Charles Kaiser, The Guardian One of The Washington Post's 50 best nonfiction books of 2021 | A Publishers Weekly best book of 2021 The Pulitzer Prize–winning journalist and New York Times–bestselling author of the behind-the-scenes explorations of the classic American Westerns High Noon and The Searchers now reveals the history of the controversial 1969 Oscar-winning film that signaled a dramatic shift in American popular culture. Director John Schlesinger’s Darling was nominated for five Academy Awards, and introduced the world to the transcendently talented Julie Christie. Suddenly the toast of Hollywood, Schlesinger used his newfound clout to film an expensive, Panavision adaptation of Far from the Madding Crowd. Expectations were huge, making the movie’s complete critical and commercial failure even more devastating, and Schlesinger suddenly found himself persona non grata in the Hollywood circles he had hoped to conquer. Given his recent travails, Schlesinger’s next project seemed doubly daring, bordering on foolish. James Leo Herlihy’s novel Midnight Cowboy, about a Texas hustler trying to survive on the mean streets of 1960’s New York, was dark and transgressive. Perhaps something about the book’s unsparing portrait of cultural alienation resonated with him. His decision to film it began one of the unlikelier convergences in cinematic history, centered around a city that seemed, at first glance, as unwelcoming as Herlihy’s novel itself. Glenn Frankel’s Shooting Midnight Cowboy tells the story of a modern classic that, by all accounts, should never have become one in the first place. The film’s boundary-pushing subject matter—homosexuality, prostitution, sexual assault—earned it an X rating when it first appeared in cinemas in 1969. For Midnight Cowboy, Schlesinger—who had never made a film in the United States—enlisted Jerome Hellman, a producer coming off his own recent flop and smarting from a failed marriage, and Waldo Salt, a formerly blacklisted screenwriter with a tortured past. The decision to shoot on location in New York, at a time when the city was approaching its gritty nadir, backfired when a sanitation strike filled Manhattan with garbage fires and fears of dysentery. Much more than a history of Schlesinger’s film, Shooting Midnight Cowboy is an arresting glimpse into the world from which it emerged: a troubled city that nurtured the talents and ambitions of the pioneering Polish cinematographer Adam Holender and legendary casting director Marion Dougherty, who discovered both Dustin Hoffman and Jon Voight and supported them for the roles of “Ratso” Rizzo and Joe Buck—leading to one of the most intensely moving joint performances ever to appear on screen. We follow Herlihy himself as he moves from the experimental confines of Black Mountain College to the theatres of Broadway, influenced by close relationships with Tennessee Williams and Anaïs Nin, and yet unable to find lasting literary success. By turns madcap and serious, and enriched by interviews with Hoffman, Voight, and others, Shooting Midnight Cowboy: Art, Sex, Loneliness, Liberation, and the Making of a Dark Classic is not only the definitive account of the film that unleashed a new wave of innovation in American cinema, but also the story of a country—and an industry—beginning to break free from decades of cultural and sexual repression.