The Devil We Knew (eBook)

The Devil We Knew (eBook)

H. W. Brands
H. W. Brands
Prezzo:
€ 15,17
Compra EPUB
Prezzo:
€ 15,17
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Oxford University Press
Codice EAN: 9780199879960
Anno pubblicazione: 2016
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

In the late 1950s, Washington was driven by its fear of communist subversion: it saw the hand of Kremlin behind developments at home and across the globe. The FBI was obsessed with the threat posed by American communist party--yet party membership had sunk so low, writes H.W. Brands, that it could have fit "inside a high-school gymnasium," and it was so heavily infiltrated that J. Edgar Hoover actually contemplated using his informers as a voting bloc to take over the party. Abroad, the preoccupation with communism drove the White House to help overthrow democratically elected governments in Guatemala and Iran, and replace them with dictatorships. But by then the Cold War had long since blinded Americans to the ironies of their battle against communism. In The Devil We Knew, Brands provides a witty, perceptive history of the American experience of the Cold War, from Truman's creation of the CIA to Ronald Reagan's creation of SDI. Brands has written a number of highly regarded works on America in the twentieth century; here he puts his experience to work in a volume of impeccable scholarship and exceptional verve. He turns a critical eye to the strategic conceptions (and misconceptions) that led a once-isolationist nation to pursue the war against communism to the most remote places on Earth. By the time Eisenhower left office, the United States was fighting communism by backing dictators from Iran to South Vietnam, from Latin America to the Middle East--while engaging in covert operations the world over. Brands offers no apologies for communist behavior, but he deftly illustrates the strained thinking that led Washington to commit gravely disproportionate resources (including tens of thousands of lives in Korea and Vietnam) to questionable causes. He keenly analyzes the changing policies of each administration, from Nixon's juggling (SALT talks with Moscow, new relations with Ccmmunist China, and bombing North Vietnam) to Carter's confusion to Reagan's laserrattling. Equally important is his incisive, often amusing look at how the anti-Soviet struggle was exploited by politicians, industrialists, and government agencies. He weaves in deft sketches of figures like Barry Goldwater and Henry Jackson (who won a Senate seat with the promise, "Many plants will be converting from peace time to all-out defense production"). We see John F. Kennedy deliver an eloquent speech in 1957 defending the rising forces of nationalism in Algeria and Vietnam; we also see him in the White House a few years later, ordering a massive increase in America's troop commitment to Saigon. The book ranges through the economics and psychology of the Cold War, demonstrating how the confrontation created its own constituencies in private industry and public life. In the end, Americans claimed victory in the Cold War, but Brands's account gives us reason to tone down the celebrations. "Most perversely," he writes, "the call to arms against communism caused American leaders to subvert the principles that constituted their country's best argument against communism." This far-reaching history makes clear that the Cold War was simultaneously far more, and far less, than we ever imagined at the time.