Counter-Modernities in Nineteenth-Century French Literature (eBook)

Counter-Modernities in Nineteenth-Century French Literature (eBook)

Robert St. Clair
Robert St. Clair
Prezzo:
€ 80,69
Compra EPUB
Prezzo:
€ 80,69
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: Inglese
Editore: OUP Oxford
Codice EAN: 9780198905394
Anno pubblicazione: 2025
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Counter-Modernities in Nineteenth-Century French Literature explores a counterview of modernity in late nineteenth-century French literature (1848-1891). The principal claim of this book is that what we find in the works of Baudelaire, Rimbaud, and Flaubert is a form of 'writing against the grain' of history: not the elegant lyricism of history's victors, but a use of literature against the erasures of past injustices and for those 'lost futurities' upon which the order of the present is founded. What we find, in other words, is a critical literary archive of the powerless that persists in contesting the legitimacy of the powerful, which persists in haunting the nineteenth century every bit as much as it does our own achingly out-of-joint present. The story Counter-Modernities seeks to tell is, in other words, about the meaning of loss, and the significance of losers as possible figures of opposition to the dominant order, in nineteenth-century French literature that is also a story about modernity as an aesthetic politics. What brings together the authors in this study, however, cannot be reduced be the biographical: that is, to the uneven successes, financial hardships, and, in one case, outright failure (i.e., Rimbaud) shared by the authors in the literary market of their lifetime. At stake in this study is not an account of the ironies of literary history, wherein, to gloss Walter Benjamin's take on Baudelaire, a prior and benighted era sees little of interest in an artist in which a later epoch recognizes the “genius” of modernity. Rather, Constellations of Loss in Baudelaire, Rimbaud, and Flaubert demonstrates how each author in this critical corpus insists on tarrying with history as an experience of irrevocable loss: each lingers with history as a force of negations, and thereby insists on the significance of historical setbacks and political defeats that seem to affect-if not more dramatically wipe out-the collective hopes of entire generations. Each one gives us losers as subjects who matter in the nineteenth century (Baudelaire, Flaubert, Rimbaud), narratives of historical defeat that are as negative as they are meaningful (Baudelaire, Flaubert), or the contours of events whose meanings and narratives are themselves lost (Baudelaire, Rimbaud), whose meanings remain, in other words, perhaps less absent than open-ended: a possible grammar for what may come next, when hope seems lost and dreams dashed. Indeed, as this books shows, it is precisely in its representation of history as a dilemma or undoing of meaningfulness, a problem of legibility and not-knowingness, that we can most fully recognize the formal calling-cards of literary “modernity”: ironic undecidabilities and difficulties, infinite interpretability and the death of the author, the dissolution of previously stable cultural and historical narratives or forms of subjectivity, formal breaks with semantically oriented modes of representation, and so on.