The New Economic Populism (eBook)

The New Economic Populism (eBook)

Witko ChristopherFranko William
Witko ChristopherFranko William
Prezzo:
€ 33,27
Compra EPUB
Prezzo:
€ 33,27
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Oxford University Press
Codice EAN: 9780190671037
Anno pubblicazione: 2017
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Donald Trump's 2016 victory shocked the world, but his appeals to the economic discontent of the white working class should not be so surprising, as stagnant wages for the many have been matched with skyrocketing incomes for the few. Though Trump received high levels of support from the white working class, once in office, the newly elected billionaire president appointed a cabinet with a net worth greater than one-third of American households combined. Furthermore, he pursued traditionally conservative tax, welfare state and regulatory policies, which are likely to make economic disparities worse. Nevertheless, income inequality has grown over the last few decades almost regardless of who is elected to the presidency and congress. There is a growing consensus among scholars that one of the biggest drivers of income inequality in the United States is government activity (or inactivity). Just as the New Deal and Great Society programs played a key role in leveling income distribution from the 1930s through the 1970s, federal policy since then has contributed to expanding inequality. Growing inequality bolsters the resources of the wealthy leading to greater influence over policy, and it contributes to partisan polarization. Both prevent the passage of policy to address inequality, creating a continuous feedback loop of growing inequality. The authors of this book argue that it is therefore misguided to look to the federal government, as citizens have tended to do since the New Deal, to lead on economic policy to "fix" inequality. In fact, they argue that throughout American history, during periods of rapid economic change the federal government has been stymied by the federal institutional design created by the Constitution. The winners of economic change have taken advantage of veto points to prevent change that would address the problems experienced by the losers of major economic change. Even the New Deal, in many ways the model of federal policy activism, was largely borrowed from policies created in the state "laboratories of democracy" in the preceding years and decades. The authors argue that in the current crisis of growing inequality we are seeing a similar dynamic and demonstrate that many states are actively addressing economic inequality. William Franko and Christopher Witko argue that the states that will address inequality are not necessarily those with the greatest objective inequality, but those where citizens are aware of growing inequality, where left-leaning politicians hold power, where unions are strong, and where the presence of direct democracy allow for more majoritarian public policy outcomes. In the empirical chapters Franko and Witko examine how these factors have shaped policies that boosted incomes at the bottom (the minimum wage and the Earned Income Tax Credit) and reduce incomes at the top (with top marginal tax rates) between 1987 and 2010. The authors argue that, if history is a guide, increasingly egalitarian policies at the state level will spread to other states and, eventually, to the federal level, setting the stage for a more equitable future.