Practical Psychology For Business (eBook)

Practical Psychology For Business (eBook)

Phillips Tahuer
Phillips Tahuer
Prezzo:
€ 3,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 3,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Compatibilità: Tutti i dispositivi
Lingua: en
Editore: Ediciones Afrodita
Codice EAN: 9798230514916
Anno pubblicazione: 2024
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Have you ever wondered why customers tend to prefer non-rounded prices? Or how optimism and unconscious biases influence the decision-making of investors and entrepreneurs? If the answer is yes, the book Practical Psychology in Business has been written with you in mind. In the fast-paced world of business and financial markets, having strategic skills and rational knowledge is only part of the path to success. Understanding how and why people make decisions can give you an unparalleled competitive advantage. This book offers an immersion in the fascinating field of psychology applied to business, detailing 20 fundamental experiments that have transformed the understanding of economics, finance, and business behavior. This book is a practical guide for business owners, investors, executives, and entrepreneurs looking for more than just theory. Each chapter covers a relevant psychological experiment, with clear objectives, detailed methods, and immediately applicable results. Here you will discover: How the anchoring effect can make an initial price influence the perception of value and how to leverage it in pricing strategies. The impact of delayed gratification on investment decision making, with tools to improve long-term decision making. Why the optimism effect can be a double-edged sword for entrepreneurs and how to balance it to maximize performance. Techniques for applying confirmation bias in strategic decision-making, thus avoiding common mistakes when interpreting market data. Each experiment is not only explained in scientific terms but also translated into practical actions and strategies that you, as a business professional, can implement today. What makes Practical Psychology in Business different from other business books? This book is not just a collection of ideas or general principles. Each of the 20 chapters practically addresses the most relevant experiments in psychology applied to business, demonstrating how they directly influence sales, marketing, investment management, and strategic planning. You will be able to transform this knowledge into tangible competitive advantages and take your business to the next level. You will gain a competitive advantage by knowing the psychological factors that influence purchasing and investment decisions. You will improve the accuracy of your sales strategies by understanding how pricing design affects the perception of value. You will increase your effectiveness in decision-making by learning to recognize and control the cognitive biases that influence you and your customers. You will apply complex psychological concepts simply and directly in your daily operations, optimizing your results and reducing the margin of error. Don't miss the opportunity to acquire this essential knowledge that can make a difference in your business results. With Practical Psychology in Business, you will gain a real advantage in the modern business world, based on decades of applied psychological research. Knowledge is power. Don't miss the opportunity to equip yourself with the psychological tools that will transform the way you see and approach the business world. Get started today!