The Musical: From Broadway to Hollywood (eBook)

The Musical: From Broadway to Hollywood (eBook)

Michael B. Druxman
Michael B. Druxman
Prezzo:
€ 8,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 8,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Compatibilità: Tutti i dispositivi
Lingua: en
Editore: BearManor Media
Codice EAN: 9798201569594
Anno pubblicazione: 2022
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook
Abbonati a Kobo Plus per avere accesso illimitato a migliaia di eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

The Musical - From Broadway to Hollywood by MICHAEL B. DRUXMAN Combining as it does the elements of drama, comedy, music, dance, photography, and design, the film musical is a unique and favored genre, with, it would seem, almost unlimited possibilities for artistic expression and satisfying entertainment. This potential has, at times, been realized with particular success. Some of the best-loved films in motion-picture history have been musicals. And, with the exception of several MGM originals and a few of the show-business biographies, the most admired musical films have been those adapted from the stage. Of the seven musicals that have won the Academy Award for Best Picture, four—West Side Story, My Fair Lady, The Sound of Music, and Oliver!—had their origins in the theatre. However, the transfer of a production from stage to screen is, to say the least, a precarious affair. Many of Broadway's most successful shows have bombed on celluloid. Why does this happen? In an attempt to answer that question, film writer Michael B. Druxman here provides an excellent survey of the movie musical, focusing on twenty-five musicals adapted from the stage. The films span three decades, and hits as well as flops are included. What happens when a musical play is adapted from the stage to the screen? Should the resulting film be a carbon copy of the play, or is it better to utilize the screen's greater flexibility to create a new, original, and completely different work of art? Can one go too far in this direction, and by tampering with a script divest an established hit of the appealing qualities that made it popular in the first place? Or, is it true that, as Norman Jewison said in speaking of his enormously popular film, Fiddler on the Roof, "A bad musical film is one that sticks to the play"? On the other hand, can a movie version that is too imaginative and opulent distract audiences from the plot and score and smother a production that was successful in the theatre? More specifically, how did the producers and/or directors of the films highlighted in this volume approach their material? How were the productions received? These and other important questions regarding movie musicals are dealt with extensively herein. Some of the films treated at length are Gentlemen Prefer Blondes, Oklahoma!, Guys and Dolls, Carousel, Pal Joey, Damn Yankees, Porgy and Bess, Gypsy, Finian's Rainbow, Cabaret, Man of La Mancha, and Jesus Christ Superstar. A full chapter is devoted to each film; plots, characters, songs, musical scores, stars (singers, actors, dancers), directors, producers, composers, costumes, sets, choreography—all are given their due. In addition to the twenty-five chapters on individual movies, there is a background introduction to the genre. And, of course, there are photographs—over 200 of them! All the twenty-five musicals discussed in detail are well represented, but there are over 50 stills from other musical films as well—from The Vagabond King (1930) to Hair (1979).