Children’s Understandings of Well-being (eBook)

Children’s Understandings of Well-being (eBook)

Watson ElizabethFattore TobiaMason Jan
Watson ElizabethFattore TobiaMason Jan
Prezzo:
€ 93,59
Compra EPUB
Prezzo:
€ 93,59
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Springer
Collana: Children’s Well-Being: Indicators and Research
Codice EAN: 9789402408294
Anno pubblicazione: 2016
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

The book presented here describes an outstanding attempt, not only to include children’s views but to partner with children to develop the concept of well-being and to study the phenomenon as the children understand it. The authors do this by placing the concept of children’s well-being within the existing discourses on the topic and by developing their unique theoretical approach to the concept. Then, and based on what children told them, the authors identify different domains and dimensions of children’s well-being and touch upon its multifaceted nature. The book concludes with drawing research and policy implications from an integrated summary of the study’s findings and lists indicator concepts that present an alternative framework and conceptualisation of well-being from a child standpoint. In parallel, the importance of children’s participation, especially in decisions that affect their lives has been recognised and given impetus by the United Nations Convention on the Rights of the Child. Children are increasingly given a chance to express their ideas in various political forums, from the international to the local. Despite these shifts towards focussing on well-being and children’s participation, very little research has drawn from both developments in endeavouring to find out what children think about what well-being means to them. Traditionally, adults have determined ‘what’s good for kids’, where their best interests lie and what the priorities should be in policy areas of immediate concern to them. This research was unique in that it has documented children’s views about what constitutes well-being for them, what makes them ‘feel good’. Two underlying aspects founded children’s discussion of well-being, emotional life and the significance of important relationships. These two factors provided a medium that children used to discuss what was important to well-being and allowed children to integrate complex and contradictory experiences into their understanding of well-being Beyond or, rather, building on this foundation, were three additional critical factors: first, having power to take assert agency, to make choices; secondly, a sense of security and safety; and, thirdly, a positive sense of themselves as people. These three fundamental elements inform other factors children say are important to children’s well-being such as, responding to adversity, attitudes to and having material and economic resources, physical health, interaction with their environments and social and moral responsibilities. These findings have formed the basis for the final stage of the research - the development of indicators for monitoring children’s well-being. They have promoted international interest in the research and in the outputs of the individual researchers. In