Assessing English-medium instruction in German grammar schools (eBook)

Assessing English-medium instruction in German grammar schools (eBook)

Karina Gentgen
Karina Gentgen
Prezzo:
€ 29,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 29,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: Inglese
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783656206224
Anno pubblicazione: 2012
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Bachelor Thesis from the year 2010 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, grade: 1.0, Justus-Liebig-University Giessen (Language, Literature and Culture), language: English, abstract: English is everywhere. Not only is it the language of science, the internet and advertisement, for instance, but it is the lingua franca that allows communication all over the world. Thanks to globalization, the increasing importance of the media, the changing lifestyles of the younger generations as well as the coalescing Europe, we cannot evade its impact. Not unnaturally, the English language has always been and still is a vital part of the German educational system with a tendency to expand its influence throughout the next years. Ever since it has been introduced as a foreign language to German schools, new concepts and methods to improve foreign language teaching have evolved. Bilingual education is one of those concepts. Being used in many countries and educational contexts to enhance second language learning, it has also found its way into German school types. As a method of instruction that involves a higher number of classes held in English per week and, additionally, other subjects being taught to a greater extent in that foreign language than in traditional educational programs, it was introduced, developed and often criticized. Due to its success, the demand for this more intense form of second language learning has increased and more researchers have investigated the outcomes of bilingual education. Is such a program beneficial to children or does it have negative consequences on their overall performance at school? Would a higher number of English classes per week be sufficient or do other subjects have to be taught in English and, above all, what subjects should that be without risking the students to have problems understanding their content? And finally, do students in bilingual programs have a higher language competence than students in comparable traditional English programs? These are all questions that are connected to the research on bilingual programs and what factors contribute to their success or what points to their weaknesses. The last of the three questions emphasizes the aspect of bilingual education that will be the focus of this bachelor's thesis, namely language competence. Due to the fact that an assessment of the actual language competence could not be conducted in the given time period, the center of this investigation will be the subjective point of view of teachers and students, thus a self-assessment based on the categories of the Common European Framework of Reference for Languages. [...]