Day, money, way - A corpus-based investigation of the phraseology of three high frequency nouns and its implications for the design of TEFL materials (eBook)

Day, money, way - A corpus-based investigation of the phraseology of three high frequency nouns and its implications for the design of TEFL materials (eBook)

Marco Sievers
Marco Sievers
Prezzo:
€ 36,99
Compra EPUB
Prezzo:
€ 36,99
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: Inglese
Editore: GRIN Verlag
Codice EAN: 9783638887472
Anno pubblicazione: 2008
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

Seminar paper from the year 2006 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, grade: 1,3, University of Hannover (Englisches Seminar), course: Hauptseminar Corpora and Language Teaching, language: English, abstract: The use of corpora has expanded linguistic research possibilities, revolutionized theoretical concepts of language by applying empirical methods, and changed the face of applied linguistics. Although corpora are a tremendous asset to lexicography, translation studies, cultural studies and even to forensics, an awareness of their benefits has not fully arrived in the field of language teaching, yet. While insights from corpora linguistics have led to the development of a new and improved generation of dictionaries, most teaching materials for teaching English as a foreign language (TEFL) have been largely unaffected in this respect, and are regrettably still based on old conventions and on the intuition of course book designers. This unfortunate fact is the starting point for the term paper at hand, which investi-gates the high frequency nouns day, money and way in two corpora in order to compare their authentic use by native speakers to their illustration in German teaching materials. Its focus is set on phraseology and frequency to find out if these nouns are adequately represented, or if an amendment of teaching materials is necessary. The spoken part of the British National Corpus (BNC spoken) serves as the basis of this analysis, due to the fact that German language teaching policy favours a communicative approach aiming at the development of communicative competence and fluency in spoken English. The BNC findings are juxtaposed to the results of an analysis of the German English as a Foreign Language Textbook Corpus (GEFL TC), a corpus comprising two school book series. Additionally, the nouns´ introduction and presentation in the German English G 2000 textbook series are explored. Finally, as one approach to investigate the teaching materials for advanced learners, the respective entries are checked in three dictionaries aiming at this target group, namely the Longman Dictionary of Contemporary English, the Macmillan Dictionary for Advanced Learners and the Oxford Advanced Learners´ Dictionary of Current English. The paper will first provide the theoretical background for the analysis, and will explain its concept and methods. Subsequently, it will focus on the analysis´ results and will propose improvements to textbook design. Last but not least, it presents Data Driven Learning (DDL) as corpus-based complement of course books and devises six exercises, based on the corpora findings of the BNC spoken, to exemplify it.