Pictures at a Revolution (eBook)

Pictures at a Revolution (eBook)

Mark Harris
Mark Harris
Prezzo:
€ 8,62
Compra EPUB
Prezzo:
€ 8,62
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Penguin Books
Codice EAN: 9781101202852
Anno pubblicazione: 2008
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

The epic human drama behind the making of the five movies nominated for Best Picture in 1967-Guess Who's Coming to Dinner, The Graduate, In the Heat of the Night, Doctor Doolittle, and Bonnie and Clyde-and through them, the larger story of the cultural revolution that transformed Hollywood, and America, forever It's the mid-1960s, and westerns, war movies and blockbuster musicals-Mary Poppins, The Sound of Music-dominate the box office. The Hollywood studio system, with its cartels of talent and its production code, is hanging strong, or so it would seem. Meanwhile, Warren Beatty wonders why his career isn't blooming after the success of his debut in Splendor in the Grass; Mike Nichols wonders if he still has a career after breaking up with Elaine May; and even though Sidney Poitier has just made history by becoming the first black Best Actor winner, he's still feeling completely cut off from opportunities other than the same "noble black man" role. And a young actor named Dustin Hoffman struggles to find any work at all. By the Oscar ceremonies of the spring of 1968, when In the Heat of the Night wins the 1967 Academy Award for Best Picture, a cultural revolution has hit Hollywood with the force of a tsunami. The unprecedented violence and nihilism of fellow nominee Bonnie and Clyde has shocked old-guard reviewers but helped catapult Warren Beatty and Faye Dunaway into counterculture stardom and made the movie one of the year's biggest box-office successes. Just as unprecedented has been the run of nominee The Graduate, which launched first-time director Mike Nichols into a long and brilliant career in filmmaking, to say nothing of what it did for Dustin Hoffman, Simon and Garfunkel, and a generation of young people who knew that whatever their future was, it wasn't in plastics. Sidney Poitier has reprised the noble-black-man role, brilliantly, not once but twice, in Guess Who's Coming to Dinner and In the Heat of the Night, movies that showed in different ways both how far America had come on the subject of race in 1967 and how far it still had to go. What City of Nets did for Hollywood in the 1940s and Easy Riders, Raging Bulls for the 1970s, Pictures at a Revolution does for Hollywood and the cultural revolution of the 1960s. As we follow the progress of these five movies, we see an entire industry change and struggle and collapse and grow-we see careers made and ruined, studios born and destroyed, and the landscape of possibility altered beyond all recognition. We see some outsized personalities staking the bets of their lives on a few films that became iconic works that defined the generation-and other outsized personalities making equally large wagers that didn't pan out at all. The product of extraordinary and unprecedented access to the principals of all five films, married to twenty years' worth of insight covering the film industry and a bewitching storyteller's gift, Mark Harris's Pictures at a Revolution is a bravura accomplishment, and a work that feels iconic itself.