Neurodevelopment in the Post-Pandemic World (eBook)

Neurodevelopment in the Post-Pandemic World (eBook)

Colvin MollyLinton Reesman JenniferGlen Tannahill
Colvin MollyLinton Reesman JenniferGlen Tannahill
Prezzo:
€ 80,80
Compra EPUB
Prezzo:
€ 80,80
Compra EPUB

Formato

:
EPUB
Cloud: Scopri di più
Lingua: en
Editore: Oxford University Press
Codice EAN: 9780197762653
Anno pubblicazione: 2024
Scopri QUI come leggere i tuoi eBook

Note legali

NOTE LEGALI

a) Garanzia legale, Pagamenti, Consegne, Diritto di recesso
b) Informazioni sul prezzo
Il prezzo barrato corrisponde al prezzo di vendita al pubblico al lordo di IVA e al netto delle spese di spedizione
Il prezzo barrato dei libri italiani corrisponde al prezzo di copertina.
I libri in inglese di Libraccio sono di provenienza americana o inglese.
Libraccio riceve quotidianamente i prodotti dagli USA e dalla Gran Bretagna, pagandone i costi di importazione, spedizione in Italia ecc.
Il prezzo in EURO è fissato da Libraccio e, in alcuni casi, può discostarsi leggermente dal cambio dollaro/euro o sterlina/euro del giorno. Il prezzo che pagherai sarà quello in EURO al momento della conferma dell'ordine.
In ogni caso potrai verificare la convenienza dei nostri prezzi rispetto ad altri siti italiani e, in moltissimi casi, anche rispetto all'acquisto su siti americani o inglesi.
c) Disponibilità
I termini relativi alla disponibilità dei prodotti sono indicati nelle Condizioni generali di vendita.

Disponibilità immediata
L'articolo è immediatamente disponibile presso Libraccio e saremo in grado di procedere con la spedizione entro un giorno lavorativo.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Disponibile in giorni o settimane (ad es. "3-5-10 giorni", "4-5 settimane" )
L'articolo sarà disponibile entro le tempistiche indicate, necessarie per ricevere l'articolo dai nostri fornitori e preparare la spedizione.
Nota: La disponibilità prevista fa riferimento a singole disponibilità.

Prenotazione libri scolastici
Il servizio ti permette di prenotare libri scolastici nuovi che risultano non disponibili al momento dell'acquisto.

Attualmente non disponibile
L'articolo sarà disponibile ma non sappiamo ancora quando. Inserisci la tua mail dalla scheda prodotto attivando il servizio Libraccio “avvisami” e sarai contattato quando sarà ordinabile.

Difficile reperibilità
Abbiamo dei problemi nel reperire il prodotto. Il fornitore non ci dà informazioni sulla sua reperibilità, ma se desideri comunque effettuare l'ordine, cercheremo di averlo nei tempi indicati. Se non sarà possibile, ti avvertiremo via e-mail e l'ordine verrà cancellato.
Chiudi

Descrizione

This book discusses how the radical psychosocial changes during the COVID-19 pandemic may impact neurodevelopment from birth through the transition to early adulthood, thereby altering the trajectory of psychological, social, and academic development in the years to come. The COVID-19 pandemic caused worldwide and sustained educational and psychosocial disruption for children and adolescents. Schools, when they were able to remain open, quickly shifted to adopt untested virtual instruction methods that varied widely in implementation. Youth were exposed to increased stress at home, including adverse childhood experiences (ACEs), and mental health conditions increased. Young children who needed support for developmental and learning delays, as well as disabilities, missed critical interventions and/or entered school later. Older adolescents were lost entirely from the educational system. Although the acute phase of the pandemic has passed, the significant developmental and psychosocial impact on this generation of young people will be felt for decades to come, especially as resources have not yet been allocated in a manner that effectively and aggressively intervenes on behalf of those most impacted. Academic achievement data has shown significant attenuation in math and reading gains. The mental health system is presently unable to meet the demands of the population, prompting prominent national health care provider associations and other experts to declare a state of emergency for youth mental health. There are significant implications of changes in academic achievement for the identification of disability using pre-pandemic methods, especially for the fields of forensic neuropsychology and special education law. Radical educational and psychosocial changes during the COVID-19 pandemic may impact neurodevelopment from birth through the transition to early adulthood, with lasting impacts on psychological and social functioning, as well as academic achievement, especially for vulnerable youth. Altered Trajectories shows how the lessons of the COVID-19 pandemic have the potential to be a catalyst for change. In a world that anticipates future sudden and calamitous psychosocial disruption due to climate change or new pandemics, the information within this book is expected to be of use both in the immediate term and the future. This information has the potential to shape progress in the fields of psychology, developmental neuroscience, sociology, public policy, and the law.